L’Ajuntament de Mollet del Vallès al Top 10 per implantació de l'administració digital L'Ajuntament de Mollet del Vallès, novament entre els 10 primers de la categoria d'ajuntaments de més de 50.000 habitants, a la V Edició dels Reconeixements com a Administració Oberta que concedeix el Consorci Administració Oberta de Catalunya. Aquests reconeixements distingeixen set categories d'administracions locals, ajuntaments i consells comarcals, que han destacat en la transformació digital de la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

L’Ajuntament de Mollet del Vallès al Top 10 per implantació de l'administració digital

L'Ajuntament de Mollet del Vallès, novament entre els 10 primers de la categoria d'ajuntaments de més de 50.000 habitants, a la V Edició dels Reconeixements com a Administració Oberta que concedeix el Consorci Administració Oberta de Catalunya. Aquests reconeixements distingeixen set categories d'administracions locals, ajuntaments i consells comarcals, que han destacat en la transformació digital de la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.

L’Ajuntament de Mollet del Vallès al Top 10 per implantació de l'administració digital.

Per fer l'avaluació, l'AOC analitza les web de les administracions locals, l’activitat associada a l’AOC i la informació facilitada pels propis ens locals, en base a una avaluació de més de 30 indicadors dels 947 ajuntaments i els 42 consells comarcals de tot Catalunya. S’analitza tant l’activitat dels serveis digitals de tramitació amb la ciutadania, gestió interna i interoperabilitat, com la implantació o disponibilitat de serveis públics digitals. A partir d’aquesta anàlisi, es fa un retrat dels serveis digitals que ofereixen els ens locals de Catalunya al conjunt de la societat i es mesura el seu grau de transformació digital.

Algunes dades destacades de l'Ajuntament de Mollet del Vallès en aquest àmbit són, per exemple, l'atenció amb cita prèvia, des del 8 de juny al 20 de juliol, a un total de 3.693 persones: 2.937 a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), 454 a l'Oficina Local d'Habitatge (OLH), 140 a l'Oficina d'Informació i Assessorament a Persones Immigrants (OFIM), i 162 a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). 

D'altra banda, també ressaltar que han augmentat un 40% els tràmits telemàtics en aquest període, 2.951 tràmits telemàtics, que fan un total de 6.644 tràmits presencials i telemàtics des del 8 de juny.

En paraules de Xavier Buzón, Coordinador de l'Àrea de Modernització i Qualitat de Serveis  i responsable d’Administració Digital, "sempre són bons els reconeixements per seguir treballant amb la mateixa o més intensitat i qualitat. Que ho sigui en un moment com el que estem vivint amb la nova realitat amb la pandèmia encara afegeix més valor a aquest reconeixement. Una de les prioritats de l'equip de govern és facilitar tots els tràmits per una major celeritat al conjunt de molletanes i molletans".

De la seva banda, Juan Torrecilla, responsable d'Atenció a la Ciutadania, ha afirmat que "l'Ajuntament és la primera porta a la que s’adreça la ciutadania. Una atenció eficaç, amable i eficient és una de les prioritats del nostre govern.  L’Atenció a la Ciutadania s’ha adaptat amb èxit a les noves circumstàncies i es fan atencions encara més personalitzades, però sempre prioritzant la seguretat tant de les persones que en fan ús com dels treballadors i treballadores. Sempre hi ha marge de millora però reconeixements com aquests ens indiquen que estem en la bona línia".

Més informació: https://www.aoc.cat/reconeixements/reconeixements2019/

Etiquetes