La nova Ordenança de Circulació fa de Mollet una ciutat més segura, sostenible i saludable A proposta de l’equip de Govern, el ple de l'Ajuntament de Mollet del Vallès del 24 de febrer passat va aprovar, per unanimitat, la nova Ordenança Municipal de Circulació i Vianants, que es posarà en marxa el 27 d’octubre. L’objectiu és fomentar la mobilitat sostenible i la seguretat de circulació de persones i vehicles, a més de potenciar el transport públic i lluitar contra el canvi climàtic. L’ordenança regula, entre d’altres aspectes, l’ús dels patinets elèctrics (VMP) a l’espai públic. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

La nova Ordenança de Circulació fa de Mollet una ciutat més segura, sostenible i saludable

A proposta de l’equip de Govern, el ple de l'Ajuntament de Mollet del Vallès del 24 de febrer passat va aprovar, per unanimitat, la nova Ordenança Municipal de Circulació i Vianants, que es posarà en marxa el 27 d’octubre. L’objectiu és fomentar la mobilitat sostenible i la seguretat de circulació de persones i vehicles, a més de potenciar el transport públic i lluitar contra el canvi climàtic. L’ordenança regula, entre d’altres aspectes, l’ús dels patinets elèctrics (VMP) a l’espai públic.

La nova Ordenança de Circulació fa de Mollet una ciutat més segura, sostenible i saludable.

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Juanjo Baños, ha explicat que “l’Ajuntament de Mollet ha posat al dia l’antiga Ordenança de Circulació i l’ha adaptada als nous temps, sobretot pel que fa als patinets elèctrics (VMP) i a posar les bases per crear una Zona de Baixes Emissions a la ciutat.”

Així, amb la nova ordenança, el consistori molletà pretén potenciar la seguretat, la bona convivència i l’ús racional de l’espai públic, i seguir apostant per un model de mobilitat i transport sostenible que prioritzi els desplaçaments a peu o, en el seu defecte, amb vehicles no contaminats o del transport públic.

L’incompliment de l’Ordenança de Circulació pot comportar sancions que van des dels 100 €, les més lleus, fins els 500 €, les molt greus.

Destaquem de la nova Ordenança Municipal de Circulació i Vianants:

 

Mollet, ciutat 30 km/h

Mollet del Vallès és la primera ciutat de Catalunya, i una de les primeres de l’Estat espanyol, on la velocitat màxima és de 30 km/h a tot el municipi.

  • És una mesura per reduir les emissions de CO² i per tenir una mobilitat més responsable, més segura i més amable.

 

  • El risc de mort com a conseqüència d’un atropellament és redueix com a mínim 10 vegades i la velocitat del vehicle que impacta és de 30 km/h en lloc de 50 km/h.

 

  • Es redueixen els sorolls i els nivells de diòxid de nitrogen de l’aire que respirem, hi ha menys embussaments i la circulació és més fluida perquè s’equiparen les velocitats de circulació dels automòbils.

 

  • Millora la convivència entre els diferents usuaris i fomenta l’ús de mitjans més actius i saludables.

 

  • Mollet ha estat reconeguda com a ciutat segura per no enregistrar cap víctima mortal des de l’any 2007 però no es pot abaixar la guàrdia perquè el risc zero no existeix.

 

 

Patinets elèctrics i Vehicles de Mobilitat Personal (VMP)

Mollet afronta i regula l’increment de la presència d’aquests vehicles a la via pública i els riscos que se’n deriven per a la ciutadania.

  • Poden circular fins a 25 km/h.

 

  • Han de circular per la calçada, si tenen capacitat de circular a 15 Km/h o més.              

 

  • Si no tenen capacitat de superar els 15 Km/h poden anar per la vorera i zones de vianants, coma màxim a 5 km/h a 1,5 m de distancia de les façanes.

 

  •  És obligatori l’ús del casc.

 

  • No es pot conduir amb el mòbil a la mà ni amb els auriculars posats.

 

  • Només pot circular una persona per vehicle.

 

  • L’edat mínima per conduir un VMP és de 15 anys.

 

  • De nit s’ha de circular amb les llums reglamentàries o elements reflectants.

 

  • Els conductors i conductores s’han de sotmetre a proves d’alcoholèmia i drogues.

 

Bicicletes

  • És obligatori circular per la calçada o pels carrils bici.

 

  • És obligatori l’ús del casc i anar sense auriculars.

 

  • Està prohibit circular per les voreres i les zones de vianants, excepte pels menors de 12 anys i acompanyants, que sí  que ho poden fer respectant la prioritat de pas dels vianants, a 5 Km/h i a 1,5 metres de les façanes

 

Patins, patinets i monopatins

 

  • Els enginys sense motor,patins, patinets i monopatins, o amb motor elèctric que no puguin sobrepassar la velocitat de 6 km/h tenen la consideració de joguina.

 

  • Han de circular per voreres i zones de vianants com a màxim a la velocitat d’una persona caminant (5 km/h).

 

  • Les persones menors de 12 anys, acompanyats de persones majors d’edat, també poden circular per les vies ciclistes situades a la calçada.

 

Turismes, camions i motocicletes

 Les voreres són per a les persones.

  • Han de circular per la calçada.

 

  • No poden estacionar als espais destinats als vianants com són les voreres, andanes i passejos.

 

Zona Blava

 La bona circulació, la mobilitat i la sostenibilitat a Mollet estan bonificades:

 

  • És gratuïta per als vehicles zero emissions.

 

  • 3 hores gratuïtes a la zona blava de l’Hospital si es va a urgències.

 

  • Fins a 30 minuts extres d’aparcament si es paga l’impost de circulació a Mollet.

 

  • Bonificació del 75% de l’impost de circulació si es té un cotxe elèctric i del 50% si és híbrid.

 

La nova Ordenança Municipal de Circulació i Vianants afronta els reptes de l'emergència climàtica i s’emmarca en el seguit de mesures que l’Ajuntament segueix posant en marxa en la seva aposta decidida per una ciutat més verda, sostenible i compromesa amb les actuacions contra la crisi climàtica i amb l’agenda d’Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030 de Nacions Unides.  

 

Etiquetes