Es col·loca a Mollet la llamborda Stolpersteine en memòria de l’alcalde Josep Fortuny Aquest divendres, l’Ajuntament de Mollet del Vallès i l’Associació Pro-Memòria als Immolats per la Llibertat a Catalunya, han participat a l’acte de col·locació de la llamborda Stolpersteine al carrer Gaietà Ventalló, 4, lloc on visqué el batlle Josep Fortuny, afusellat pel règim franquista l'any 1939. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Es col·loca a Mollet la llamborda Stolpersteine en memòria de l’alcalde Josep Fortuny

Aquest divendres, l’Ajuntament de Mollet del Vallès i l’Associació Pro-Memòria als Immolats per la Llibertat a Catalunya, han participat a l’acte de col·locació de la llamborda Stolpersteine al carrer Gaietà Ventalló, 4, lloc on visqué el batlle Josep Fortuny, afusellat pel règim franquista l'any 1939.

Es col·loca a Mollet la llamborda Stolpersteine en memòria de l’alcalde Josep Fortuny .

 

WhatsApp Image 2022 04 29 at 19.48.08

 

Llamborda Stolpersteine

Cada llamborda Stolpersteine es fa a mà i és única. És un gest de respecte i d’humanitat que vol contrastar amb l’extermini mecànic i indiscriminat dels règims feixistes. Les fa l’escultor Michael Friedrichs-Friedlaender al seu estudi dels afores de Berlín.

Les platejades recorden a les víctimes del franquisme i les daurades a les del nazisme. Aquesta llamborda ha estat aportada per l’Associació per la Recuperació de la Memòria Històrica de Mallorca.

 

WhatsApp Image 2022 04 29 at 18.48.42

 

 

 

16 pau cat 150x208

Etiquetes