Mollet s’ha afegit a la celebració del 50è aniversari del Dia Mundial del Consum El 15 de març es commemora amb el lema "No et conformis! Consumidors ho som tots" els 50 anys de reconeixement dels drets de les persones consumidores i usuàries. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Mollet s’ha afegit a la celebració del 50è aniversari del Dia Mundial del Consum

El 15 de març es commemora amb el lema "No et conformis! Consumidors ho som tots" els 50 anys de reconeixement dels drets de les persones consumidores i usuàries.

Mollet s’ha afegit a la celebració del 50è aniversari del Dia Mundial del Consum.

Pel que fa a les dades recollides a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Mollet del Vallès, les consultes del primer trimestre de 2012 posen de manifest un increment, respecte a l’any passat, de les reclamacions a entitats bancàries per les participacions preferents. Els consumidors d’aquest producte varen posar diners a termini, sense que, en molts casos, l’entitat bancària els informés detalladament de les condicions.

Segons dades corresponents a l’any 2011, quasi el 70% de les consultes realitzades van ser de caire informatiu i poc més del 30% van ser reclamacions que, en més del 50% han tingut una resolució satisfactòria per al consumidor. Des de 2007, l’Oficina ha atès més 15.000 consultes, de les quals només 4.412 han estat reclamacions.

Per sectors, el que genera més reclamacions és el dels serveis, on destaca el de telefonia (mòbil i fixa) i internet, seguida dels serveis de gas i electricitat. Altres sectors que també han estat consultats són el comerç i l’habitatge.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) es troba als baixos de la Casa de la Vila i el seu horari d'atenció personalitzada és de 10 a 13 h, de dilluns a divendres. Les reclamacions i consultes es poden presentar en qualsevol moment per escrit a través de l'Oficina virtual.

50è aniversari del Dia Mundial del Consum

Amb el lema No et conformis! Consumidors ho som tots, el 15 de març d’enguany se celebra que ara fa 50 anys J. F. Kennedy va demanar al Congrés dels EUA que s’instaurés aquest dia per reconèixer una sèrie de drets que tots tenim com a consumidors que som. Aquests drets són:

  • a la seguretat
  • a la informació
  • a l’elecció de productes i serveis
  • a preus competitius i a ser escoltats per l’Administració.

La societat de consum sovint genera una situació de desequilibri entre els proveïdors de productes i serveis i les persones consumidores, que en molts casos requereixen una gestió de suport de l’administració pública. D’aquí, la necessitat d’instaurar aquest dia.

 

 

 

 

Etiquetes