Juliol musical a Mollet
La programació cultural d’estiu inclou tres concerts que tindran lloc els divendres 6 i 13 de juliol.
El 6 de juliol se celebraran dos concerts. El primer, a càrrec de la Banda de Joves Músics, dirigida per Xavier Padillo, tindrà lloc a les 20.30 h, al Mercat Vell. El segon, anirà a càrrec del Cor Jove Amics de la Unió de Granollers, sota la direcció de David Gómez; del cor juvenil Pasaia Gaztea Abesbatza del País Basc, dirigit per Isabel Mantecón; i el conjunt vocal Estoc de Veus, dirigit per Ricard Oliver; i serà a les 22 h, a l’església de Sant Vicenç.
El 13 de juliol a les 21.30 h, a l’església de Sant Vicenç, el conjunt vocal molletà Estoc de Veus i la Coral Verge del Camí de Cambrils (formació dirigida per Núria Ortoneda) interpretaran peces de Haendel i Haydn. Les formacions musicals participants són:
Banda de Joves Músics
La Banda de Joves Músics de Mollet del Vallès va néixer l’any 1989 dins l’Associació Musical Pau Casals. És una formació musical amateur formada per instrumentistes, majoritàriament de vent i percussió, de Mollet i de la resta de la comarca. També hi ha professionals de la música. A la Banda hi ha infants i joves units per un interès comú, el món de la música. L'entitat es fa càrrec de la formació dels seus membres. L'entitat es fa càrrec de la formació dels seus membres.
Cor Jove Amics de la Unió
Va néixer el 2005 a partir de la Societat Coral Amics de la Unió de Granollers. El cor està format per joves d’entre 15 i 20 anys. Compta amb un repertori musical variat, però dedica especial atenció a la música moderna i popular. A més de participar en els esdeveniments propis de la localitat i de la comarca, també ha estat a festivals europeus.
Darrerament han creat diversos projectes musicals com Podem? escrit i compost íntegrament pels seus membres; Després del Jazz, amb el Cor de Cambra de Granollers i Martí Ventura Quartet; han participat a Mar i Cel, amb motiu del 15è aniversari de l’Escola de Música Amics de la Unió; i El Messies de Haendel amb l’Orquestra de Cambra de Granollers i altres cors de la comarca.
Pasaia Gaztea Abesbatza
Aquest cor juvenil va néixer el 1996 dins de l’Escola de Música de Pasaia (País Basc). Està format per 25 nois i noies entre 13 i 17 anys. Té un repertori musical ampli, tant a capella, com acompanyament instrumental. Ha actuat a diferents llocs d’Euskadi, a Barcelona, Elgorriaga o al Festival de Gospel de Donosti, entre d’altres. Ha enregistrat un disc i un DVD en directe amb el quartet de jazz Ramón López format per músics de París i el Cor de la CNR de Baiona. També ha participat en el musical Mariren laberintoa d’I. Peña al Teatre Victoria Eugenia de San Sebastián.
Estoc de Veus
Fa 29 anys es va fundar la coral Sant Vicenç que va estar molt vinculada a la parròquia durant molts anys. Més endavant, degut al canvi d'ubicació de la seva seu i del canvi en el seu projecte, va canviar el seu nom per Estoc de Veus. Actualment aquesta formació compta amb una trentena de cantaires.
Les seves últimes estrenes han estat la missa ètnica Veus per la Pau, amb la participació de solistes i conjunt de percussió; la producció escènica de l’òpera Dido i Aeneas de Henry Purcell que va tenir molt bona acollida per part de la crítica; i Oh Yeah, un concert de pop rock vocal amb un repertori des dels anys 70 fins avui. També ha interpretat grans obres com el Requièm de Faure i la Missa de la Coronació de Mozart, a més d'altres obres per orquestra i cor.
Estoc de Veus ha participat en la gravació dels disc Cors Catalans Volum 3- Les parles de ponent a llevant de mestral a migjorn, produït pel moviment coral català.