EMFO ha atès 6.418 persones i n’ha inserit 721 al mercat laboral Aquestes dades tan positives per al moment actual es desprenen de la memòria d'activitat de l'any 2012. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

EMFO ha atès 6.418 persones i n’ha inserit 721 al mercat laboral

Aquestes dades tan positives per al moment actual es desprenen de la memòria d'activitat de l'any 2012.

EMFO ha atès 6.418 persones i n’ha inserit 721 al mercat laboral.
L'alcalde i els egidors de Treball i Formació presenten la memòria a la premsa

Aquest dilluns s’ha presentat en roda de premsa la memòria d’activitat de l’Empresa Municipal per la Formació Ocupacional i l’Ocupació (EMFO) durant l’any 2012. D’entre les dades, destaca la inserció laboral de 721 persones i l’increment d’un 70% de les accions formatives dutes a terme.

La presentació de la memòria va anar a càrrec de l’alcalde i vicepresident d’EMFO, Josep Monràs, el regidor de Treball, Rafa Cabanilla, el regidor de Formació i Iniciatives Empresarials, Josep Ramon Bertolín, i la gerent d’EMFO, Maria Nadal Sau.

L’objectiu d’EMFO és potenciar el desenvolupament econòmic de la ciutat des de totes les vessants; des del suport i assessorament a emprenedors que creen i porten nous negocis a la ciutat i a les empreses que treballen per a millorar la seva activitat i crear nous llocs de treball, fins a l’assessorament i suport a les persones en el procés de trobar feina.

Indicadors memòria 2012

EMPRENEDORIA
Emprenedors atesos                              1.347       +50% respecte 2011
Participants sessions informatives          232        2 sessions/mes
Empreses creades                                        93       +1,5% respecte 2011
Llocs de treball generats                            120       +0,5% respecte 2011

ASSESSORAMENT I SUPORT
Atencions a ciutadans                            35.298       +atencions+serveis+formació
Ciutadans atesos                                      6.418       100 nous usuaris mitjana/mes
Usuaris recursos EMFO                            4.000      +50% recursos a disposició
Altes al web d’EMFO                                  1.516       +gestions online d’EMFO

FORMACIÓ
Alumnes                                                    5.660        +300% respecte 2011
Accions formatives                                     944         +70% respecte 2011
Hores en formació TIC                           1.400         +programes sobre TIC
Accions formació emprenedors                 87        +20% respecte 2011
Emprenedors participants                         270       +iniciatives formatives d’EMFO

La formació és una branca cada vegada més important a EMFO. De fet, durant l’any 2012 han augmentat les accions formatives en un 70%, ja que la formació és una constant transversal en tots els programes que desenvolupa EMFO. En aquest sentit, també es fan accions formatives en els plans d’ocupació, ja que donen eines a les persones que hi participen per desenvolupar millor la feina.

El regidor de Formació i Iniciatives Empresarials, Josep Ramon Bertolín, ha explicat que durant l’any 2013 es mantindran bona part dels projectes de formació i assessorament a l’emprenedoria, tot i que hagin davallat un 30% les accions formatives que el SOC ha atorgat a EMFO.

OCUPACIÓ I INSERCIÓ LABORAL
Insercions totals                                       721        +4% respecte 2011
Ofertes de feina gestionades                 217       +3,5% respecte 2011
Llocs de treball gestionats                      464       +67% respecte 2011
Altes borsa treball EMFO                         946        -0,1% respecte 2011
Noves contractacions PIVEM                    35        +2,5% respecte 2011
Insercions del PIVEM                                  27         25% dels participants

Pel que fa a l’ocupació, el regidor de Treball, Rafa Cabanilla, ha explicat que l’Ajuntament de Mollet considera molt satisfactori l’increment d’un 4% del total de persones inserides en el mercat laboral. Aquesta xifra s’ha de contemplar en l’actual context de crisi i la constant pujada de la taxa d’atur. A més, ha destacat que s’han fet 35 noves contractacions a través del pla local d’ocupació, el PIVEM.

L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha dit que “ens trobem en un combat desigual contra la reforma del PP, contra les retallades en recursos per formació i ocupació, contra les empreses que acomiaden els seus treballadors, contra la deslocalització... i malgrat tot això, les dades objectives d’EMFO són positives. Hem ajudat a més de 700 persones a trobar feina”.
 

Imatges relacionades

L'alcalde i els egidors de Treball i Formació presenten la memòria a la premsa
L'alcalde i els egidors de Treball i Formació presenten la memòria a la premsa

Etiquetes