La mobilitat a Mollet: Molt per Millorar Fa unes setmanes la plataforma social i veïnal “Mollet Opina” es referia en un molt interessant article a “el trencaclosques de la mobilitat a Mollet”. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

La mobilitat a Mollet: Molt per Millorar

Fa unes setmanes la plataforma social i veïnal “Mollet Opina” es referia en un molt interessant article a “el trencaclosques de la mobilitat a Mollet”.

Des de Mollet en Comú creiem que “trencaclosques” és una molt bona definició del repte que significa gestionar la mobilitat en una ciutat de 50000 habitants i que també es bona paraula per referir-se als problemes mal resolts i a les moltes peces que encara no encaixen a la mobilitat a Mollet.

Vivim en temps complexes, el canvi climàtic, la contaminació, la crisi energètica i altres factors fan que la mobilitat estigui en total evolució. Hem d’acabar amb un model insostenible basat en la lliure circulació de cotxes que contaminen, consumeixen combustibles fòssils no renovables i que ocupen tot l’espai urbà. Hem de canviar a un model de mobilitat més humà i que sigui més racional i més respectuós amb les persones i els medi ambient. Cal oferir alternatives viables en forma de transport públic i de vehicles d’us personal (bicicletes o patinets) ja siguin sense motor o amb motors elèctrics.

En aquest sentit, Mollet és una ciutat compacta i majoritàriament plana on ja la majoria de desplaçaments es fan a peu, però per contra els cotxes continuen protagonitzant l’espai públic i després de dècades de parlar-ne la xarxa de carrils-bici i l’ús de la bicicleta és pràcticament testimonial . És cert que algunes coses s’han fet i que els últims anys hem avançat amb algunes mesures com Mollet30 o la nova ordenança de circulació de vehicles i vianants. 

Amb tot, s’ha d’empènyer més, cal enllestir la renovació del Pla de Mobilitat, cal incrementar les reunions de la taula de la mobilitat amb més participació ciutadana i cal implementar o repensar propostes que fan ciutadania i entitats. Per exemple, l’estudi de la segona línea circular en sentit invers del bus urbà, millorar la convivència entre vianants, patinets i bicicletes, augmentant i millorant els carrils bicis  urbans o preparant Mollet per la seva connexió amb les noves xarxes de carri-bici interurbà connectades amb altres poblacions i polígons.

En definitiva s’ha de revisar el que s’ha fet i anar afegint millores per acabar de resoldre el trencaclosques, ens hi juguem molt.