Treball en xarxa

A través d’un conveni interadministratiu de col·laboració iniciat el 2023, la Generalitat de Catalunya ofereix suport als ens locals, com en el cas de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, amb acompanyament i finançament de la figura professional d’igualtat en els treballs (a comarques i municipis de més de 20.000 habitants)
La Xarxa de Professionals d’Igualtat en els Treballs es crea des de la Direcció General de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs del Departament d’Igualtat i Feminisme per a impulsar la promoció i l’estabilitat de les polítiques d’igualtat de gènere en el món laboral arreu de Catalunya, i es compon pel conjunt de persones professionals referents, en aquest àmbit, a les diferents administracions locals on s’hi hagi establert acord marc.
![]()


La renovació de l’acord del període 2026-2029 estableix els següents objectius:
- Augmentar el nombre i la diversitat de professionals especialitzades en la promoció de la igualtat de gènere en l’àmbit local.
- Consolidar i reforçar la xarxa territorial de professionals d’igualtat a Catalunya, amb una perspectiva transversal i interseccional.
- Facilitar el desplegament de la igualtat de gènere vigent, inclosa a la Llei 17/2015, de 21 de juliol, i altres disposicions vigents, promovent la transformació feminista en tots els ens locals.
- Impulsar la creació i execució de polítiques públiques integrades que promoguin la igualtat i l’equitat de gènere, la distribució igualitària entre dones i homes de les tasques productives i reproductives en igualtat de drets, la corresponsabilitat, la coeducació, l’accés i la promoció en el mercat laboral i l’ús igualitari del temps.

![]()
La xarxa territorial de professionals d’igualtat en els treballs ha de tenir un impacte transformador en la perspectiva de gènere del teixit empresarial i associatiu, així com en el sector públic de Catalunya. També ha de contribuir en el desplegament integral d’aquesta figura per tot el territori català, en la formació dels professionals, en l’intercanvi de coneixements i de bones pràctiques.
Més informació a: Departament d'Igualtat i Feminisme

