Mollet impulsa una plataforma electrònica de serveis de negoci La nova plataforma electrònica donarà serveis digitals a les empreses del Baix Vallès per augmentar la seva competitivitat. El projecte està liderat per l'Ajuntament de Mollet però es farà conjuntament amb 10 municipis del Baix Vallès. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Mollet impulsa una plataforma electrònica de serveis de negoci

La nova plataforma electrònica donarà serveis digitals a les empreses del Baix Vallès per augmentar la seva competitivitat. El projecte està liderat per l'Ajuntament de Mollet però es farà conjuntament amb 10 municipis del Baix Vallès.

Mollet impulsa una plataforma electrònica de serveis de negoci.
Els alcaldes i regidors dels 10 municipis que participen en el projecte, durant l'acte de presentació

L’Ajuntament de Mollet, amb el finançament del fons europeu FEDER,  impulsa un nou projecte per a la creació i difusió d’una plataforma electrònica de serveis de negoci en la societat del coneixement. El projecte s’ha fet extensiu als municipis que integren el Baix Vallès ja que els destinataris són les empreses d’aquest àmbit.

Els 10 municipis que participen en el projecte són: Mollet, Sant Fost, Martorelles, Santa Maria de Martorelles, La Llagosta, Santa Perpètua, Parets, Montornès, Montmeló i Polinyà.

El projecte també compta amb el suport de la Cambra de Comerç, l’Agrupació d’Industrials del Baix Vallès i PIMEC, organismes amb els quals es mantindrà una estreta col•laboració per desenvolupar la nova eina. També són organismes col•laboradors Camerdata, Camerfirma i FirmaProfessional, ens relacionats amb les certificacions digitals que garanteixen la transparència i seguretat dels tràmits electrònics.

Plataforma de serveis de negoci
El projecte pretén implantar, en un període de 2 anys, una plataforma electrònica que doni serveis de negoci a les empreses i professionals del Baix Vallès. És a dir, que les empreses del territori, o aquelles que s’hi implantin de nou, podran gaudir d’una sèrie de serveis amb l’administració pública local de manera electrònica i no presencial, amb l’objectiu de guanyar eficiència i eficàcia en els seus negocis i, per tant, competitivitat.

Com a exemples dels tràmits que permetrà fer la plataforma hi ha la sol•licitud de llicències ambientals, el fraccionament de deutes tributaris, la modificació de les dades fiscals, la presentació de factures electròniques....

Es constituirà un Comitè de Direcció del projecte que vetllarà pel seu desenvolupament en els propers dos anys. El comitè estarà format per un representant delegat de cada ajuntament i dels ens privats que hi participen.

Beneficiaris i impacte
Els destinataris de la plataforma seran, d’una banda les empreses del Baix Vallès, i de l’altra, els nous negocis que busquin implantar-se en el territori, per als quals la plataforma pot ser un reclam a l’hora de decidir on s’ubiquen. Segons Monràs, “la plataforma és una gran oportunitat per al Baix Vallès de cara a la implantació de noves empreses i la creació de nous llocs de treball, ja que se’ls oferirà més agilitat i, per tant, més competitivitat”.

Així, potencialment, els beneficiaris del nou projecte seran 36 polígons d’activitat econòmica, més de 10.000 empreses (comptant PIMES i petit comerç), professionals autònoms i nous emprenedors.

El projecte té un pressupost de 500.000 euros cofinançats amb el Fons europeu FEDER, la Diputació de Barcelona i els municipis participants. Els 10 municipis que hi participen només s’hauran de fer càrrec de la cinquena part del pressupost, que es repartirà proporcionalment a la població de cada municipi. La base de la plataforma estarà ubicada a l’Ajuntament de Mollet, que n’és l’impulsor.
 

Imatges relacionades

Els alcaldes i regidors dels 10 municipis que participen en el projecte, durant l'acte de presentació
Els alcaldes i regidors dels 10 municipis que participen en el projecte, durant l'acte de presentació

Etiquetes