Consultes, queixes i reclamacions https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Consultes, queixes i reclamacions

Consultes, queixes i reclamacions

  • Què és una consulta? És quan la persona consumidora i usuària té un dubte o aclariment sobre els nostres drets i obligacions i les formes d’exercitar-los.

 

  • Què és una queixa? posar de manifest la insatisfacció causada per defectes en el producte o servei, no es vol compensació (exemple: una mala atenció d’un dependent, demora en l’atenció a la persona).

 

  • Què és una reclamació? És quan un consumidor sol·licita davant una empresa una actuació determinada perquè entén que els seus drets no s’han respectat. (Per exemple: una restitució, canvi o reparació d’un bé adquirit. / un abonament d’imports o objectes deguts o una indemnització per danys ocasionats pel consum o la utilització del bé adquirit. / el compliment de les condicions pactades en la contractació, venda o prestació d’un servei. / quan s’hagi produït un incompliment dels drets reconeguts a les persones consumidores o usuàries.)

 

Quan el consumidor informa de fets que poden ser considerats contraris al que estableix la normativa de consum i, per tant, pot ser motiu d’obertura d’un expedient sancionador, es pot formular una denúncia.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

2
3