Què fem ? https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Què fem ?

                                                                      omic.jpg

  • Informem i assessorem als ciutadans de Mollet del Vallès en matèria de consum.
  • Gestionem la mediació entre els establiments i comerços i la persona consumidora.
  • Orientem a les persones consumidores en la gestió de les reclamacions i denúncies.
  • Donem trasllat als organismes competents de les denúncies, reclamacions i sol·licituds d’arbitratge.
  • Realitzem activitats de difusió informativa sobre drets de les persones consumidores.
  • Organitzem activitats educatives, de sensibilització i promoció dels drets dels consumidors i del consum responsable.
  • Inspeccions periòdiques als establiments i comerços de la ciutat per tal d’assessorar i promoure un millor compliment de la normativa en matèria de consum.

Els consumidors poden adreçar-se a l’OMIC

  • Abans de comprar o contractar un servei: per obtenir informació sobre l’adquisició de béns: immobles, electrodomèstics, vehicles, mobles, llibres, habitatges, etc. o la contractació de serveis: assegurances, serveis bancaris, transport de mercaderies o de persones, viatges, obres i reparacions en general. La informació que facilita l’OMIC té un caràcter il·lustratiu o informatiu per a qui ho sol·licita, exclusivament, i en conseqüència, no genera drets, ni expectatives de drets, ni és vinculant, ni pot ser invocada davant de terceres persones per garantir drets.

 

  • Després de comprar o contractar un servei: per assessorar-se de com formalitzar i tramitar una queixa, reclamació o denúncia després d’haver adquirit un producte o contractat un servei, si es considera que s’han lesionat els drets de les persones consumidores

Accés al servei

Per accedir al servei municipal cal que l’interessat/da tingui la condició de persona consumidora i que resideixi i estigui empadronada a Mollet del Vallès o bé que hagi realitzat un acte de consum en un establiment d'aquest municipi. També hi poden accedir les persones físiques empresàries que estiguin dins del règim especial de treballadores autònomes i als ens (cooperatives, societats, etc.) que tinguin la consideració de microempreses (cal signar declaració responsable) quan tinguin una relació de consum amb una empresa prestadora de serveis bàsics o de serveis de tracte continuat. Els treballadors autònoms o les microempreses que vulguin reclamar en un altre àmbit diferent del dels serveis bàsics o dels serveis de tracte continuat hauran d’adreçar-se al seu gremi, associació empresarial o a un advocat o gestor particular perquè els assessorin.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0