Policia Municipal La Policia Municipal de Mollet és un cos format per una setantena d'agents i pel personal funcionari adscrit a les tasques administratives. Té la clara missió de donar un servei de seguritat pública de qualitat i uns valors de professionalitat, compromís, integritat, disciplina, modernitat, transparència i proximitat a la ciutadania. És una organització que treballa cada dia per ser valorada pels veïns als quals dóna servei, per contribuir a la millora de la convivència ciutadana i per ser un model de referència per a altres policies. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Policia Municipal

La Policia Municipal de Mollet és un cos format per una setantena d'agents i pel personal funcionari adscrit a les tasques administratives. Té la clara missió de donar un servei de seguritat pública de qualitat i uns valors de professionalitat, compromís, integritat, disciplina, modernitat, transparència i proximitat a la ciutadania. És una organització que treballa cada dia per ser valorada pels veïns als quals dóna servei, per contribuir a la millora de la convivència ciutadana i per ser un model de referència per a altres policies.

La Policia Municipal depèn de l’Ajuntament i és un institut armat de naturalesa civil, amb estructura i organització jerarquitzada. A Mollet, conserva la denominació de Policia Municipal per raons històriques i s’estructura per dur a terme les seves funcions.

 

1. Organització funcional

 

L’estructura interna i jerarquitzada del cos es encapçalada per la Prefectura, i configurada en dues seccions de gestió, una Secció Operativa i altre Secció Tècnica. La Prefectura es encapçalada per l’Inspector en cap i els Sotsinspector sotscap. De la primera Secció depenen tres unitats operatives, una de Seguretat i Convivència, una segona de Trànsit i Mobilitat i una tercera de Proximitat. De la segona Secció de gestió depèn la Unitat d’Organització i Planificació Estratègica. Al capdavant de cada una de les quatre Unitats hi ha un sergent/a amb un caporal/la en funcions de coordinador. De les corresponents Unitats depenen les diferents oficines, grups de treball i el seu personal.

 

2. Prefectura

 

Es correspon amb la màxima figura jeràrquica de l’organització policial. El cap del cos policial té la responsabilitat d’assumir-la i el deure de representar-la.

El cap de la Policia Municipal, sota l’autoritat de l’alcalde, exerceix el comandament immediat del cos.

L’inspector de la Policia Municipal, o el sotsinspector en cas d’absència, té les següents funcions:

  • Dirigir, coordinar i supervisar les operacions del cos, i també les activitats administratives, per assegurar-ne l’eficàcia.
  • Avaluar les necessitats de recursos humans i materials i formular les propostes pertinents.
  • Transformar en ordres concretes les directrius dels objectius a assolir, rebudes de l’alcalde o del càrrec en qui aquest delegui.
  • Informar a  l’alcalde, o al càrrec en qui aquest delegui, del funcionament del servei.
  • Complir qualsevol altra funció que li atribueixi la reglamentació i normativa municipal del cos.

 

WhatsApp Image 2020 11 18 at 16.34.40

3. Seccions

La organització funcional interna del cos es divideix en dos seccions i quatre unitats. Les seccions son, de Serveis Operatius i la Tècnica d’Organització i Planificació Estratègica, totes dues seccions depenen directament de Prefectura i son gestionades i tenen com a responsable al Sotsinspector sotscap de la Policia Municipal

 

3.1 Secció Operativa

 

3.1.1. Unitat de Trànsit i Mobilitat (UTM)

 

El/la sergent/a cap d’aquesta unitat gestiona les competències de la Policia Municipal en aquests àmbits, te sota la seva dependència a tots els operatius i grups de la unitat, i en general es responsable d’entre d’altres de les següents funcions:

  • Grup de Trànsit i Seguretat Viària. Grup en funcions concretes operatives de trànsit.
  • Com a funció principal, assegurar la lliure circulació de persones i de vehicles, ordenar i regular el trànsit i l'estacionament a la via pública.
  • Responsabilitat tècnica policial del Pla Local de Seguretat Viària.
  • Gestió Integral del dipòsit municipal de vehicles.
  • Coordinació i operativitat amb el Servei Català del Trànsit SCT i la Dirección General de Tráfico DGT.
  • Expedients sancionadors de la seva competència i operativitat al sistemes de gestió i pacificació del trànsit.
  • Supervisió de la planificació de serveis operatius i compliment dels dispositius de la seva competències.

 

3.1.2. Unitat de Seguretat i Convivència (USC)

 

El/la sergent/a cap d’aquesta unitat gestiona les competències de la Policia Municipal en aquests àmbits, te sota la seva dependència a tots els operatius i grups de la unitat, i en general es responsable d’entre d’altres de les següents funcions:

  • Seguretat Ciutadana i Convivència. Les intervencions dirigides a evitar la comissió d'actes delictius i/o infraccions municipals  de convivència. Iniciar les investigacions per a la detenció dels autors i/o la denuncia dels infractors. A aquesta unitat pertanyen els operatius dels tres torns de treball, i ells conformen el Grup de Prevenció i Seguretat (GPS). Al capdavant de cada grup hi ha un caporal/a cap de torn.
  • Oficina de Denúncies i Atenció a la Víctima (ODAV), formada per tres agents, que entre les seves funcions es troba la recollida de denuncies, la gestió administrativa corresponents, citacions judicials, i instrucció de diligències penals i administratives. Igualment realitzaran la funció d’investigació en accidents de trànsit, infraccions administratives i delictes lleus. Principalment prioritzaran l’Assistència i assessorament a les víctimes.
  • Coordinació operativa i la relació institucional amb altres cossos policials, conjuntament amb el Sots Cap de la Policia Municipal.
  • Seguretat dels edificis municipals. Donar seguretat i serveis a les diferents instal·lacions públiques municipals, principalment a l’ajuntament.
  • Supervisió i seguiment de la planificació del serveis operatius i el compliment dels dispositius de la seva competències.

 

3.1.3. Unitat de Proximitat (Proximitat)

 

El/la sergent/a cap d’aquesta nova unitat gestiona les competències de la Policia Municipal en aquests àmbits, te sota la seva dependència a tots els operatius i grups de la unitat, i en general es responsable d’entre d’altres de les següents funcions:

  • GRECOM Grup de Relacions amb la Comunitat i Mediació. Formada per agents especialitzats en Mediació      Comunitaria.
  • Grup de Proximitat. Encarregat principalment de promoure i impulsar el desenvolupament de polítiques de Proximitat a tota la Policia Municipal. Son l’enllaç principal entre la Policia Municipal i la xarxa associativa de la ciutat, així de amb tota la Ciutadania.
  • Agents Cívics Municipals. Promoure i donar a conèixer mitjançant informació i pedagogia, les ordenances municipals i els comportaments de respecte i civisme a la nostra ciutat.
  • Grup de Suport Operatiu. GSO dona suport operatiu de qualsevol àmbit a tots els operatius de la Policia Municipal, en especial en Policia administrativa, conflictes de convivència i civisme, o seguretat ciutadana.
  • Grup de formadors de la Policia Municipal. Forma part de manera continuada el formador d’educació per a la Mobilitat Segura, que imparteix entre d’altres, la formació en mobilitat i educació viària als centres d’ensenyament, des de P3 fins a 4ESO, alumnes d’educació especial, xerrades formatives i preventives dirigides tant a Gent Gran com a joves en risc.
  • Gestionar i liderar les polítiques i estratègies de Proximitat de tota la Policia Municipal, així com la qualitat del servei en general.
  • Planificació i seguiment del serveis operatius i el compliment dels dispositius de la seva competències.
  • Gestió dels Sistemes tecnològics i innovació (Corresponsable amb Cap d’Organització i Planificació Estratègica)

 

Aquesta unitat de nova creació constitueix l'enllaç de la Policia Municipal amb els moviments associatius, veïnals i professionals de la ciutat, amb la finalitat d’apropar encara més el servei de la policia municipal a tota la ciutadania. Un dels seus objectius es arribar a la integració total de la Policia Municipal en la Comunitat i ser reconeguda com un servei proper i de qualitat. Liderar el servei de seguretat pública de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, que treballa en col·laboració amb el ciutadà per la millora de la qualitat de vida de tots els molletans i molletanes.

 

3.2.   Secció Tècnica

 

3.2.1. Unitat d’Organització i Planificació Estratègica (UOPE)

 

El/la Sergent/a responsable d’aquesta unitat gestiona les competències de la Policia Municipal en aquests àmbits:

  • Suport administratiu a la Prefectura: suport amb tot un seguit d’actuacions que, per la seva naturalesa, ha de ser desenvolupades com a especialitat.
  • Donar suport de gestió a la resta d’activitats policials de l’organització.
  • Gestió del recursos humans, recursos materials, supervisió del pla informàtic, seguiment d’objectius anuals,      gestió de compres i contractació, pla estratègic, memòria anual, planificació de dispositius especials, redacció de documents protocols de treball, etc.
  • Sala de Comandament: recepció d’alarmes, gestió de tots els incidents, emergències i serveis de la Policia Municipal.
  • Atenció Ciutadana a Comissaria
  • Gestió del Sistema de Videovigilància de la ciutat.
  • Gestió dels sistemes sancionadors, foto vermells i radars, o similars
  • Gestió dels Sistemes tecnològics i innovació ( Corresponsable amb Cap de Proximitat)

 

D’aquesta unitat depèn el grup d’Organització i Recursos, Grup de Planificació i comunicació interna, la Sala de Comandament i els seus operadors i l’Atenció Ciutadana a la comissaria.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0