Com reclamar ?
PAS 1 (requisit obligatori)
És imprescindible que primer reclameu a l’empresa amb la qual heu tingut el problema, per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d’incidència, etc.).
Full de reclamació (Generalitat)
PAS 2
Si no rebeu resposta de l’empresa en el termini màxim d’un mes, o bé la resposta que us dona no la considereu satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum del vostre municipi de residència o bé ompliu el formulari en línia de l'Agència Catalana del Consum (d'acord amb el principi de proximitat, s’enviarà la vostra reclamació al servei públic de consum municipal).
- Documentació que s’ha d’aportar alhora de reclamar a l’Oficina de consum:
- Reclamació presentada prèviament a l’empresa.
- Resposta de l’empresa, si la tens.
- Full de reclamació (OMIC)
- Qualsevol altre documentació que acrediti la reclamació ( factures, contractes,...).
Per posar la reclamació a l’oficina de consum es pot fer per aquestes vies:
- Presencialment, demanant hora al web de cita prèvia telèfon 93 571 95 00 a l’horari de dilluns a divendres de 10 a 13 hores.
- Per via telemàtica a la web de l’Ajuntament, adjuntant el full de reclamació signat i la documentació corresponent.
- Agència Catalana de Consum, en aquest enllaç, on hi trobareu un formulari online a emplenar que, després, es deriva a l’OMIC.