Transformació Digital Subvenció destinada a la transformació digital i modernització de les Administracions de les entitats locals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Transformació Digital

Subvenció destinada a la transformació digital i modernització de les Administracions de les entitats locals, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

transformació digital.pngTransformació Digital i Modernització del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública i de les Administracions de les comunitats autònomes i les entitats locals, inversió que considera projectes de modernització en l’àmbit de l’Administració General de l’Estat i de les Administracions de les CC i de les EELL.

Línia estratègica 1: Administració orientada al ciutadà

El procés de digitalització brinda nombroses oportunitats per al desenvolupament socioeconòmic, és per aquest motiu que l’evolució de les administracions públiques haurà d’acompanyar el desenvolupament de la ciutat. Davant d’aquesta transformació digital de la societat, l’Ajuntament de Mollet està obligat a evolucionar en consonància per poder oferir a la ciutadania millors condicions de qualitat de vida, seguretat, coneixements i preparar-se per l’economia digital i una vida més productiva.

El projecte a desenvolupar, gràcies a aquestes ajudes, portarà per nom “Oficina Multicanal Mollet” i l’import màxim de l’ajuda serà de 191.957,37 €. A través de les actuacions aquesta subvenció permetrà millorar els serveis públics que es presten als ciutadans i empreses, afavorint la usabilitat, utilitat, qualitat, accessibilitat i mobilitat dels serveis públics digitals i la modernització dels processos.

Objectius del projecte

Dos dels objectius globals del projecte Oficina Multicanal Mollet són:

  • Garantir els recursos adequats que asseguren el funcionament en condicions òptimes dels serveis públics a través de l’ampliació i millora de la seguretat de la infraestructura TIC i les vies de comunicació amb la ciutadania de les que disposa l’ajuntament pel desenvolupament de les funcions presencials de forma telemàtica.
  • Garantir la disposició de mitjans suficient perquè el personal municipal pugui dur a terme les seves tasques, funcions i responsabilitat de forma eficient, mitjançant noves vies de comunicació digitals orientades al ciutadà.

Com a objectius particulars en destaquen cinc i són els següents:

  • Desenvolupar sistemes d’informació de qualitat per la millora de l’accés als serveis públics de la ciutadania.
  • Utilitzar serveis oferts per l’Ajuntament per poder arribar a més gent de forma sostenible.
  • Augment de la capacitat de comunicació i prestació de serveis.
  • Generar dades que puguin ser processades a través de machine learning.
  • Facilitació dels processos administratius de la ciutadania.
Actuacions que es volen dur a terme
1.- Tramitació electrònica
  • Gestió d’expedients: ha de permetre la gestió completa de la tramitació electrònica dels expedients en totes les seves fases
  • Gestor documental: els expedients són els elements principals de l’activitat administrativa i la gestió de la informació, és per això que l’expedient ha d’estar ben classificat des d’un primer moment.
  • Seu electrònica: la proposta de la seu electrònica respectarà els principis de seguretat, disponibilitat, neutralitat, accessibilitat i interoperabilitat. La seu ha de disposar de sistemes que permetin establir comunicacions seguires i per garantir que la comunicació sigui segura s’utilitzaran certificats d’autenticació.
  • Portal de tràmits: la plataforma inclourà un catàleg de procediments i tràmits organitzats per matèries. Per cadascun d’aquests tràmits es podrà definir una fitxa informativa, on s’especifiqui l’objecte del tràmit, els beneficiaris o destinataris, els requisits i condicions específiques i la documentació a aportar entre d’altres.

2.- Portals d’informació

  • Web corporativa: Portal web que faciliti les funcions de la web corporativa amb l’objectiu de potenciar la comunicació pública de l’activitat institucional amb la ciutadania de forma transparent,
  • Portal de transparència: Portal que permeti l’accés a la informació pública i el bon govern, tot això a través d’un portal de transparència amb publicacions d’informació i indicadors de l’Ajuntament per facilitar el lliure accés a la ciutadania.
  • Portal de dades obertes: la finalitat és que la informació pugui ser distribuïda i utilitzada tant per ciutadans com empreses, d’aquesta manera el consistori garanteix la transparència a més de proveir a la ciutadania i empreses de dades de fonts oficials.
  • Portal de projectes i seguiment d’actuacions: per l’evolució del Pla d’Actuació Municipal (PAM).

3.- Aplicació mòbil

Implementació d’una aplicació mòbil, amb versions per sistemes operatius tant Android com iOS. Aquesta plataforma ha de ser multi idioma, com a mínim amb el català i el castellà com a opcions. Definició d’enllaços als portals web adaptatius. Indexació de les notícies i publicacions, gestió de notificacions i publicacions d’incidències urbanes.

4.- Vídeo-atenció

L’Ajuntament de Mollet del Vallès està desenvolupant un sistema de vídeo-atenció a través de la instal·lació d’una plataforma al núvol.

5.- Oficines electròniques

Instal·lació de quatre oficines electròniques distribuïdes per la ciutat amb l’objectiu de facilitar la relació amb el ciutadà. Aquestes oficines tindran forma de caixer automàtic perquè el ciutadà pugui interactuar amb els serveis que posa a disposició l’Ajuntament com si estigués a casa.

6.- Bústia ètica

L’Ajuntament de Mollet del Vallès és referència en la prova pilot que es desenvoluparà pel consorci de l’Administració Oberta de Catalunya per la implantació d’una bústia ètica.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0