Zones de Baixes Emissions. Transformació Digital i Sostenible del Transport Urbà La subvenció va destinada a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Zones de Baixes Emissions. Transformació Digital i Sostenible del Transport Urbà

La subvenció va destinada a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Zones de baixes emissions i transformació digital sostenible del transport urbà i metropolità en municipis de més de 50.000 habitants que incentivi a reduir la utilització del vehicle privat, millorant així la qualitat de l’aire, reduint emissions de gasos d’efecte hivernacle i contribuint a la millora de la qualitat de vida a les ciutats. S’inclou un pla d’incentius a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies per afavorir els vehicles de zero o baixes emissions.

Actuacions que permet el finançament:

  • Plataformes i carrils de priorització (o exclusivitat) per transport col·lectiu
  • Plataformes i carrils reservats per bicicletes i/o vehicles de mobilitat personal mitjançant nova construcció o nous traçats, així com altres tipus d’infraestructura ciclista
  • Adequació d’espais urbans per la implementació de zones i itineraris peatonals i millora de l’accessibilitat
  • Adquisició d’autobusos per a flotes de transport públic i de vehicles pesats per serveis públics, d’àmbit municipal, propulsades per energies alternatives: Adquisició d’autobusos elèctrics
Objectius del projecte

Les actuacions que ens plantegen conformen un projecte estratègic en matèria de mobilitat sostenible per Mollet del Vallès i estableixen les bases per la transformació de la mobilitat i el transport urbà del municipi.

Les actuacions d’aquest projecte persegueixen els objectius específics de l’Agenda Urbana Española, buscant afavorint la proximitat i la mobilitat sostenible. 

Les actuacions formen part d’una estratègia articulada en dues direccions:

  • La transformació del transport on s’aposta per tecnologies netes i la seva priorització.
  • La reconfiguració de l’espai urbà per redistribuirlo a favor dels peatons i la bicicleta. Per això es vol reduir la densitat del trànsit rodat, la creació d’una xarxa ciclista connexa i segura, i la peatonalització del centre urbà, així com la millora de l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda.
Actuacions que es volen dur a terme

1.- Execució de les mesures del Pla Director de la Bicicleta

L’Ajuntament de Mollet del Vallès disposa del Pla Director de la Bicicleta, document de referència per estructurar i planificar la infraestructura ciclista de la ciutat i donar resposta a les necessitats de mobilitat ciclista i de vehicles de mobilitat personal. Aquesta actuació té com a objectiu implementar una infraestructura ciclista connexa, integrada, segura, còmoda i directa. El propòsit és seguir fomentant el canvi modal cap aquest mitjà de transport sostenible millorant així la qualitat de l’aire de la nostra ciutat i reduint el soroll.

Fases de la implementació:

  • Un carril bici segregat a l’Avinguda Rívoli de 820 de longitud
  • L’ampliació i connexió de la xarxa ciclista al polígon industrial de Can Magarola
  • L’execució d’elements per calmar el trànsit senyalització tal com plataformes elevades 

2.- Peatonalització de l’entorn de l’església de Sant Vicenç de Mollet.

Considerant la configuració urbana de Mollet del Vallès i que el 80% dels desplaçaments dins del municipi es fan a peu, és necessari adequar els espais urbans per a l’ús peatonal. Per aquest motiu, es proposa continuar amb la peatonalització del centre històric tot millorant l’espai urbà a favor dels peatons.

3.- Adquisició d’un autobús elèctric per la flota de transport públic de la ciutat

Mollet té un servei de transport públic urbà amb una línia circular (L1) dotada de tres autobusos (dos híbrids i un de gasoil) que recorren la ciutat amb un total de 140.000 kilòmetres anuals, més de 12.000 hores de servei i transportant al voltant de 500.000 via tgers. Havent considerat l’impacte ambiental i l’esgotament de la vida útil del vehicle de combustió per prestar un servei de qualitat es planteja l’adquisició d’un vehicle propulsat amb energia elèctrica. Això repercutirà en una millora de la qualitat de l’aire de la ciutat, la disminució de la contaminació acústica i l’estalvi de 46,46 tones de CO 

4.- Mesures per la priorització del transport col·lectiu

Pel nucli urbà de Mollet del Vallès hi circulen 19 línies interurbanes de transport col·lectiu amb elevades freqüències de pas. Aquesta actuació proposa realitzar mesures necessàries en el sistema de semàfors de la ciutat per poder donar prioritat semafòrica al transport públic. L’actuació també estableix mesures per afavorir l’accessibilitat universal.

5.-Mesures per la millora de l’accessibilitat

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Mollet del Vallès va diagnosticar que a la ciutat existien 295 guals no adaptats per persones amb mobilitat reduïda. Els últims cinc anys, l’Ajuntament n’ha adaptat un total de 115, però encara no ha assolit l’objectiu d’adaptar-ne la totalitat. Aquesta subvenció permetrà executar el 52% dels guals pendents d’adaptar. Així mateix, aquesta actuació també preveu millores en la visibilitat dels peatons, eixamplant la vorera de les cruïlles amb la creació “d’orelles”, donant compliment als objectius del Pla Local de Seguretat Vial.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0