El Metrominut de Mollet del Vallès
Mollet s’ha afegit al conjunt de ciutats que estimulen i promouen els desplaçaments a peu. És per això que els darrers anys ha realitzat un seguit d’actuacions a la via pública dirigides a millorar les condicions dels vianants.

Amb l’elaboració d’un Metrominut, a més, Mollet vol difondre aquest hàbit tan saludable entre la població tal com ja ho han fet moltes altres ciutats europees i de la resta del món.
Es tracta de facilitar que a Mollet, en definitiva, els vianants siguin els màxims protagonistes de la mobilitat urbana i de l’espai públic.
El Metrominut és un mapa sinòptic que mesura distàncies i temps caminant entre uns quants punts de cada ciutat. Té els codis visuals dels mapes de metro però es pot aplicar a pobles i ciutats de qualsevol mida.
Es tracta d’un mapa esquemàtic que representa les principals centralitats de cada municipi (equipaments, serveis, places, parcs, centres de barri…) i la distància entre elles, expressada en metres i en minuts.

El seu objectiu és posar en evidència la proximitat entre llocs reconeixibles de la ciutat. En tractar-se de distàncies curtes i temps breus, fa que tinguem més predisposició a caminar.
Amb aquest projecte es pretén, a més, ressaltar la importància d'anar construint ciutats compactes, denses i diversificades, on les necessitats de la vida quotidiana es puguin resoldre en trajectes de deu o quinze minuts a peu.
Aquest model de ciutat ens permet fer realitat la famosa teoria de la “Ciutat dels quinze minuts”, que serà la distància a què idealment hauríem de tenir les principals destinacions o parades de transport públic que necessitem per a la nostra vida quotidiana.
Ampliar clicant la imatge
L'origen

El primer Metrominut va néixer el 2011 fruit d'un laboratori d'idees sobre mobilitat per als vianants a la ciutat de Pontevedra i des de llavors han estat nombroses ciutats les que han optat per adaptar aquesta idea a la seva oferta informativa sobre mobilitat.
La organització Ciudades que Caminan ha adoptat Metrominut i des d’aleshores és qui promou aquesta iniciativa entre els municipis que tenen interès en promoure la mobilitat activa (a peu i en bicicleta) en general i els desplaçaments caminant en particular.
Es tracta de desdramatitzar la cultura del caminar, posant en evidència la proximitat entre llocs reconeixibles de la ciutat. En tractar-se de distàncies curtes i temps breus, ens predisposem millor a caminar fins a la nostra destinació.
Mobilitat per a tothom
